• سه شنبه ٢١ شهريور ١٤٠٢-١١:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٨٩
شربیانی تذکر داد:4-176

علت خشک شدن چشمه‌علی کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی را علت خشک شدن چشمه‌علی دانست و از تلاش برای بازگرداندن آب به مسیر این چشمه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا در خصوص کاهش قابل توجه آب چشمه‌علی واقع در شهرستان ری، تذکر داد: چشمه‌علی از میراث تاریخی، باستانی و طبیعی شهر است که در سال‌های گذشته با افت جریان آب نسبت به قبل مواجه شده بود که در دو ماه اخیر این آب کاملاً خشک شده و منظره ناخوشایند و ناامیدکننده‌ای را برای مردم ایجاد کرده بود. 
شربیانی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های مکرر این موضوع از سوی اعضای شورا، بیان کرد: به دنبال پیگیری‌های اعضای شورا، شهرداری منطقه ۲۰، مکلف به تشکیل کمیته‌ای با حضور آب منطقه‌ای آبفای منطقه ۶ شد و با توجه به حساسیت مردم، دادستان هم به موضوع ورود کرده و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شد که قابل تقدیر و توجه بود. 
وی ادامه داد: با روش‌های تشخیصی سازمان آب و طبق گزارش واصله، مشخص شد فعالیت مترو باعث خشک شدن آب آن مکان نبوده بلکه کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و استفاده از قنات‌هایی که در مسیر بالادست وجود داشت؛ علت وقوع این اتفاق بوده است که به منظور بازگشت دوباره آب به مسیر چشمه‌علی، تمهیداتی اندیشیده شده که انجام خواهد شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: